vineri, 30 aprilie 2010

La Traviata, Toy Machines, Institutul Cultural Roman - "De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclamă în România"

Miercurea aceasta am văzut La Traviata, lucru de care sunt foarte mândra (îmi luasem bilet din martie). Intr-adevăr, am putut să mă bucur altfel de spectacol cu câteva rânduri mai în faţă (deşi se auzea un zumzăit în spate şi din când în când "şşşşşşt"). Actele I şi III mi-au plăcut foarte mult, mai ales celebra arie Brindisi - link.

Reproduc din libret un fragment interesant şi mai puţin cunoscut: Opera se inspiră dintr-o nuvelă de Alexandre Dumas-fiul, "La Dame oux Camélias". Se pare că destinul tragic al tinerei frumuseţi din Paris, Marie Duplessis, l-a impresionat pe compozitor şi prin aluziile la câteva iubiri celebre ale curtezanei, printre care se numărau Musset, Liszt, T. Gautier, Dumas. La aceast se adaugă tuberculoza, "boala secolului", care avea să-i curme timpuriu existenţa, la numai 23 de ani.

A doua zi am fost la concertul unui prieten, Alexandru Teisanu, în Suburbia. Toy Machines (formaţia din care Alex face parte) au cântat ultimii, dar au făcut spectacol - s-a aplaudat, s-a sărit şi s-a dansat pe ritmurile compoziţiilor Toy Machines, dar şi pe Blur - Woo Hoo sau The Subways - Rock & Roll Queen în versiunea Toy Machines. :)

Joi seara a fost vernisajul expoziţiei "De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclamă în România", la care nu am putut să ajung. Am vizitat totuşi expoziţia a doua zi. Merită să mergeţi până acolo, măcar pentru a vă plimba pe aleea Alexandru sau prin Parcul Kisselef.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu