luni, 8 februarie 2010

„Bucureşti, oraş frumos, mergi cu trenul, vii pe jos”

Bucureştiul displace multora. E un oraş aglomerat, urât în ansamblu, poluat ş.a.m.d. Cu toate acestea, capitala e frumoasă în detaliu, sunt multe lucruri de văzut şi multe lucruri de făcut. Există cel puţin două motive să iubeşti Bucureştiul: TNB şi ONB.

Am văzut recent la TNB – Teatrul Naţional Bucureşti piesa „Ivan Turbincă” şi mi-a plăcut. Nu pot sa-mi dau cu părerea despre cât de bine au jucat actorii, sunt alţii mult mai în măsură să facă asta, dar pot să spun că mi-a plăcut la început faptul că la uşă îţi indica pe unde să mergi iar când ajungeai în sală era cineva care se oferea să te ajute să-ţi găseşti locul. Am râs cu hohote la multe scene sau replici, piesa a fost o surpriză plăcută pe care mi-a facut-o Andrei, prietenul meu, având în vedere că „Ivan Turbincă” a fost una din poveştile copilăriei mele.

La ONB – Opera Naţionala Bucureşti am văzut „Nabucco”. Deşi aveam dubii că voi putea rezista trei ore, am mers sa văd cum e (la încurajările părinţilor mei, care mi-au spus că o sa-mi placă la maxim). Aşa a şi fost. Chiar daca am recunoscut doar o arie („Corul sclavilor evrei”), spectacolul mi-a plăcut la nebunie! Muzica, povestea, costumele m-au tinut 3 ore pe scaun (cu pauzele aferente). A durat ceva până mi-am gasit locul şi până mi-am dat seama pe unde trebuie să urc pentru a ajunge la locurile noastre (nu a fost ca la TNB), dar spectacolul a meritat căutarea (a meritat chiar să-i suport pe cei din spatele meu, care conversau – de ce au mai venit oare?).

Îmi place Bucureştiul, abia aştept să trec din nou pe la TNB sau ONB!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu